De ultieme (thuis)werkplek?

De werkplek van jouw medewerkers. De laatste tijd één van de meest besproken onderwerpen binnen organisaties en op menig ICT-afdeling. Van iedereen samen aan het werk op kantoor, naar alle medewerkers thuis aan het werk. En dat moest allemaal ad-hoc geregeld worden. De eerste oplossing: het snel inzetten van notebooks. Het thuiswerken is, al dan niet verplicht, een blijvertje. De hoogste tijd om alle snelle oplossingen nu structureel aan te pakken.

Beheer(s)baarheid

Goed beheer is één van de belangrijkste eigenschappen van een correct functionerende ICT-omgeving. De noodzaak van veel ad-hoc thuiswerk oplossingen heeft er echter voor gezorgd dat de beheer(s)baarheid verloren is gegaan. Medewerkers werken met verschillende, soms verouderde, devices. Thuissituaties zijn bij iedereen anders, iets wat natuurlijk haaks staat op de jarenlange standaardisatie binnen bedrijfsnetwerken. En de thuiswerkplek laat soms ook nog te wensen over voor wat betreft beschikbare (digitale) middelen.

Dat is allemaal zeker geen schande, want het jaar 2020 stond in het teken van het snel tackelen van het ‘probleem’. En dat is in heel veel gevallen gewoon gelukt. Nu zien we echter dat deze wildgroei van ad-hoc oplossingen, diverse devices en verschillende thuissituaties gaat zorgen voor een negatieve impact op de algehele ICT-voorziening. En daarmee de veiligheid en het werkplezier. Er komen verstoringen en deze kunnen door de grote verscheidenheid aan oplossingen niet meer vlug worden verholpen. De ICT-afdelingen zijn dagelijks uren kwijt aan maatwerk oplossingen voor de thuiswerkers.

De ultieme werkplek

Het is de vraag of de ultieme werkplek bestaat, maar we kunnen er qua functionaliteit dicht in de buurt komen. En hiervoor is niet veel nodig. Eén device moet zorgen dat de medewerker zowel op kantoor als thuis zorgeloos kan werken. Dit device zal in iedere omgeving hetzelfde moeten reageren, beheer(s)baar zijn en voldoen aan de hedendaagse standaarden. Daarbij moet de randapparatuur, denk aan monitoren, toetsenborden en muizen, altijd klaar staan om gebruikt te worden. De medewerker zal op iedere locatie waar gewerkt wordt, het device aan kunnen sluiten en direct kunnen starten met werken.

De organisatie zou zich daarbij geen zorgen hoeven te maken over de staat van de te gebruiken apparatuur en de veiligheid van de digitale omgeving. Medewerkers moeten efficiënt om kunnen gaan met de voor hen beschikbare middelen. En alles moet dus veilig en functioneel zijn. Dat geldt zeker ook voor de netwerktechnologie die thuis gebruikt wordt.

Nieuw bij DHS: Workplace-as-a-Service

Jouw medewerkers en organisatie zijn het beste geholpen met een werkplek, die voldoet aan hedendaagse standaarden, beveiliging en beheer(s)maatregelen. Zowel op kantoor als thuis moet elke medewerker kunnen beschikken over een ‘plug-and-play’ situatie. DHS realiseert dit voor jouw organisatie, met de nieuwe dienst ‘Workplace-as-a-Service’.

Deze dienst is een combinatie van twee flexibele onderdelen:

  • Operational Lease i.s.m. De Lage Landen: hardware

    Jouw organisatie leased, op basis van Operational Lease, per medewerker een complete werkplek set, zowel voor thuis als op kantoor. Denk hierbij aan een state-of-the-art notebook, docking stations, monitoren en overige randapparatuur. Eventueel kan dit worden aangevuld met extra componenten om bij de medewerker ook te voorzien in netwerkapparatuur, zoals Wireless Access Points of printers.

    Deze Operational Lease wordt aangeboden in nauwe samenwerking met De Lage Landen en heeft voor jouw organisatie de volgende unieke voordelen:

    • Geen investeringen in werkplekapparatuur;
    • Geen ‘buyback’ verplichting na de looptijd van de lease overeenkomst;
    • Flexibele looptijden, variërend van 24 tot 60 maanden;
    • Na afloop looptijd de mogelijkheid van nieuwe apparatuur in een nieuwe lease-overeenkomst;
    • Altijd de juiste apparatuur: op kantoor en thuis.
  • DHS Services

    Thuiswerken kent geen 9 tot 5 werkdagen. Alle medewerkers kunnen dus 24/7 terecht bij de DHS Servicedesk met eventuele problemen of vragen over het gebruik van hun ICT-apparatuur. DHS lost verstoringen direct op in samenwerking met de medewerker. Zijn er problemen binnen het thuisnetwerk, dan zullen wij deze op basis van ‘best effort’ proberen op te lossen. Combineer dit met de state-of-the-art Endpoint Management oplossingen en werkplekken worden continu voorzien van de laatste updates, applicaties en security settings. Is een device defect? Dan wordt deze tijdelijk vervangen en het kapotte device zal ter reparatie worden aangeboden bij de leverancier. Binnen deze dienst bieden wij ook nog een volledig beheerde en bewaakte Anti-Malware oplossing, zonder additionele kosten. Alles om de werkplek, de medewerker en organisatie zo veilig mogelijk te houden.

Wil jij ontzorgt worden op het gebied van de ICT in de vorm van functionele en prettige (thuis)werkplekken voor jouw medewerkers? Wil je zeker zijn van efficiëntie en veiligheid? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een passend advies en bijbehorende prijsopgave.

Ik wil meer weten over DHS Workplace-as-a-Service en wat de voordelen voor mijn organisatie zijn!